2012. augusztus 7., kedd

DREMEL® TRIO™ munka közben

A gép lágy indítással van ellátva. Ez azért fontos, mert beindítás után nem ugrik meg a gép. A sebességet egy 10 skálás kör segítségével lehet beállítani. A fordulatot terhelés alatt is tartja  gép.

Vágás:
Ha íveket vágunk, akkor nagyon kell figyelni a gépre, mert a spirál vágás miatt nem csak előre vág a gép, hanem oldal irányba is. Érdemes 2 kézzel fogni, mert könnyen félremegy a kívánt vonaltól. Kezdésnek ajánlom, hogy egy vékonyabb fán próbáljunk meg vágni, majd mikor már biztosan sikerül irányítani, akkor kezdjünk bele egy adott munkába. Egyenes vágásnál jó ha csak odaszorítunk egy lécet a vágandó anyaghoz, mert ekkor ez is párhuzamvezetőként funkcionál.






Párhuzam vágás:
A párhuzam vágás nagyon egyszerűen megy. Csak be kell fogatni a párhuzamvezetőt a gép talpába. Ennek a méretre állítását nagyban segíti, hogy van egy beépített rugó, mely addig megtartja a sínt, amíg a csavarral rögzítjük. A vágásnál egyedül arra kell vigyázni, hogy oldalirányba ne mozduljon el a gép, mert a spirál penge ere is tud vágni. Ez szerintem egy pár cm munka után menni fog mindenkinek.



Körkivágó funkció:
Ez tetszett a legjobban! Az anyagot lefogattam az asztalhoz, mert a videót csak így lehetett elkészíteni. Lehet látni, ahogy fogást kell váltanom, de ez nem szükséges, ha csak dolgozik az ember és nem veszi fel az aktuális munkát. A kör teljesen szabályos lett. Írtam is már korábban, hogy ezzel a géppel nagyon szépen lehet kört vágni. 
A 2 állását mutatom meg a gépnek. Az első videóban a derékszögbe állított csuklós markolattal, a másodikban egyenesre állítottam, ami ebben a környezetben nem előnyös. Viszont ha a gipszkarton falon vagy a mennyezetben kellene vágni, akkor biztosan hasznos. Próbáltam már más fűrészekkel is kört vágni, de ennyire gyorsan nem sikerült még ilyen szépen vágnom.







Csiszolás:
Amíg nem volt ez a gép addig is a Dremel 300-as géppel csiszoltam az éleket, mert ha ezt beletesszük a felsőmaró szerelvénybe akkor kiválóan lehet derékszögben csiszolni. Amivel többet nyújt a TRIO az, hogy vastagabb anyagot lehet csiszolni vele. Ez köszönhető a csiszolófej mérete jóval nagyobb. 13mm helyett kapunk így 19,5mm-t. Az átmérője változatlan maradt.





Marás:
A géphez csak az egyenes marófej jár. Ezt az óraszerkezetek kimarásánál tudtam használni.
Jó lett volna kipróbálni a marószár készletet is, de ezt külön kell beszerezni. Ha ez egy állandó gép lenne a műhelyemben ezt biztosan beszerezném, mert akkor a finom marásokhoz kiválóan lehetne alkalmazni.
DREMEL® TRIO™ marószár készlet_1

Érdemes megnézni a DREMEL® bemutató videóját is.


Amit szerettem:
-gyorsan lehet gyönyörű kört vágni vele
-párhuzamvezető nagyon pontos
-párhuzamvezetőt leszorító rugó. Ez a csavar meghúzásánál nagyon jól jön, mert nem mozdul el.
-nem kell furattal bajlódni a penge behelyezésénél a vágásnál 
-szűk helyeken nem kell forgatni a gépet, mert minden irányba tud vágni
Amit nem szerettem:
-Hangos a gép a vágásnál. Vágásnál 107dB-t mértem, ezért füldugó használatát javaslom. Ez a nagy fordulatú motor miatt van. Hangját tekintve egy felsőmaróhoz tudnám hasonlítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése