2012. december 19., szerda

Lombfűrészgép

Sokszor kapok olyan levelet, hogy milyen gépet használok és hol vettem.
Praktikerben vásároltam BUDGET márkát:

Ahogy már írtam is az régebben ez nem egy ipari gép, tehát kell kötni kompromisszumokat. Cserébe kárpótol minket az ára. Most még olcsóbb is, mint szokott lenni. Jelenleg megközelítőleg az eredeti ár feléért , azaz most 9990.-ért lehet megvásárolni ezen a linken: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=221937.

Az fontos, hogy ebbe a gépbe csak a csapos lapok mennek bele, de van egy pár száz forintos megoldás a hagyományos csap nélküli lapok befogatására.

Csap nélküli lapokat így lehet befogatni:





Nem a legszebb megoldás, de éveket fűrészeltem ezzel a megoldással.

7 megjegyzés:

  1. Kedves Feri!
    Meg tudnád mutatni milyen megoldással fogatod be a normál lapokat?
    Köszönettel: Soma

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyári felfogatást le kell venni és egy szögvasat kell úgy feltenni felül, hogy lefele, alul meg úgy, hogy felfelé nézzen (elég a 25x25-ös)
      Kell egy nagyobb lyukat fúrni a vason, hogy átmenjen az 5-ös csavar. Az alátét is megfogja a lapokat, de én még az alátét és a szegletvas közé betettem egy kézi fűrészből kivett lapfogót.
      Fontos, hogy a piros kört, ami a gép tálcáján van el kell fordítani, de ez adni fogja magát, ha egy lapot beteszel látni fogod.

      Törlés
    2. Kedves Feri! Most készülök venni egy ilyen gépet. Az a kérdésem, hogy ezzel a megoldással a fűrészlapot el lehetne forgatni 90 fokkal? Eddig úgy láttam, hogy a lapot kifelé, az asztal eleje felé kell berakni. Azaz, a max. vágási hossz a fűrészlap és a kar távolsága lehet. Ha viszont el lehetne forgatni a lapot, akkor a vágáshossz végtelenné tehető lenne. Mint a szalagfűrésznél. Jól gondolom? Üdv, Gábor
      Ja, és káprázatosak a munkáid.

      Törlés
    3. Működhet a befogó ilyen formában is. A csapos lapokat, amit gyárilag adnak hozzá, azt szintén el lehet fordítani benne

      Törlés
  2. Köszönöm a választ. ma veszem meg.
    Üdv: Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben. Remélem minden jól alakul majd és sok örömet fog szerezni a gép.

      Törlés
  3. Nekem is ilyen van. A gyári "olcsóbb" lap befogóból az egyik elveszett. Fogtam egy darab drótot (én speciel co drótot használtam), hajlítottam belőle egy hurkot, és mindkét végét beletettem egy szétvágott sokapocs egyik vezetőjének az egyik felébe. Ezt akasztottam az egyik karra. A sorkapocs vezető másik oldalába a fűrészlap lett betekerve. Ennyi. kb., 20 forint az egész, és 4 perc...

    VálaszTörlés