2012. július 11., szerda

Szülinapi kép

Mivel is kezdtem?

Megkaptam egy fényképet, amiből kellett egy mintát készítenem. Ez nem egy egyszerű feladat, mert figyelni kell arra, hogy egy fából legyen a keret és az alak is.

Ezután elő kellett készíteni pár dologot.
Az alapanyagok:
-Munkadarab (6mm-es bükk lap) Ezt már az új DREMEL® TRIO™-val vágtam le
-Fekete karton
-Ragasztó 
-Keretező léc
-Akasztó a kész kép hátuljára
-2db csavar az akasztóhoz
-Minta, melyet a/3-as lapra nyomtattam ki
-Cellux a minta rögzítéséhez
-Indigó (a fekete könnyebben csiszolható)


Gépek és eszközök:
-DREMEL® 300 a fúráshoz és apróbb csiszoláshoz
-Makita rezgőcsiszoló
-Metabo fúró a csiszoláshoz és fúráshoz
-Vonalzó
-Derékszög
-Pillanatszórító
-Védőszemüveg



Először a keretet érdemes kivágni, mert maga az arc elég törékeny lesz a vékony körvonalak miatt.


Ha a keret készen van jöhet az arc kivágása.


A keretet ezután gérbe kell vágni. Jó ha van kéznél egy gérláda. Sajnos az enyém tönkrement, de van egy házi készítésű fém gérvonalzóm. Az a tapasztalatom, hogy ez pontosabb, mint egy láda.
Ha a vágások megvannak jöhet a csiszolás.


Végezetül össze kell ragasztani a keretet és ebbe a képet. Mielőtt megszáradt a ragasztó meg kell nézni nehogy valahol fölösleges anyag legyen, mert a száradás után ez nagyon látaszani fog.
Ez a kép egy szülinapi ajándék lett 30-ik szülinapra. Ezért is került a 30-as szám a képre.
Magát az égetést a DREMEL® VersaTip™ forrasztópákával végeztem.
A kezelés itt olajjal történt, ami sokkal szebb, mint egy lakkozott felület. Valahogy jobban kiadja  a fa erezetét és szerintem egy képhez ez sokkal jobb.
Ha az olaj megszáradt, akkor lehet felragasztani a fekete kartont. Fontos, hogy elég időt hagyjunk az olaj száradásának, mert a ragasztó másképp nem köt meg a fa és a karton között, illetve a nagyon csúnyán át is tud ütni.

Miután minden megvan már csak az akasztót kell feltenni a hátuljára.

Végezetül egy animáció a készítésről.
Ebből is látszik, hogy hányszor is kell átfűzni a lapot a gépben (128db)
   

Érdekességképpen lemértem egy konyhai grammos mérleggel a folyamatot:
453gramm a teljes munkadarab

427gramm 1/4 vágásnál

404gramm 1/2 vágásnál

379gramm 3/4 vágásnál

353gramm, a keret teljesen kivágva

262gramm, az arc teljesen kivágva
Sajnos csak telefonnal fotóztam le, így csak ez a kép született a kész képról:

Ha kapok jó képet kiegészítem azzal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése